Table of contents

    • 6 Preface
    • 30 Isabelle Graw
      The Value of the Art Commodity / Twelve theses on human labor, mimetic desire, and aliveness
    • 60 Todd Levin
      At any cost / Seven questions for Todd Levin
    • 68 André Orléan
      What is the economic value worth?
    • 80 Mikkel Bolt Rasmussen
      The end of contemporary art's bubble economy
    • 94 Diedrich Diederichsen
      Time, Object, Commodity
    • 102 The Value of Autonomy / A conversation between Kerstin Stakemeier and Marina Vishmidt about the reproduction of art
  • Bildstrecke

    • 118 Susanne M. Winterling
      Ohne Titel (Satellite für Insurrection, Visshet)
  • Rotation

  • Liebe Arbeit Kino

    • 132 Schmelzende Münzen / Johannes Paul Raether über "Ultimate Substance" von Anja Kirschner und David Panos
    • 137 Vom Verändern der Sehgewohnheiten zur Verteidigung einer Wahrnehmungsform / Rainer Bellenbaum über "Film und Kunst nach dem Kino" von Lars Henrik Gass
  • KLANG KÖRPER

    • 142 Bassapparat / Holger Schulze über "WOW" von Carl Schilde
  • Short Waves

    • 146 Astrid Mania über Andreas Slominski in der Galerie Neu, Berlin  /  Chris Reitz on John M Armleder at the Swiss Institute, New York  /  Karlheinz Lüdeking über Mathieu Malouf in der Galerie Lars Friedrich, Berlin  /  John Miller on Andreas Wegner at Petra Rinck Galerie, Düsseldorf  /  Oona Lochner über Ruth Buchanan in der Krome Gallery, Berlin  /  Dominique Laleg über Adriana Lara in der Kunsthalle Basel  /  James Voorhies on Eran Schaerf at Zwinger Galerie, Berlin
  • Reviews

    • 170 Die Spielregeln der Kanonisierung / Stefanie Diekmann über Art Spiegelmann im Museum Ludwig, Köln
    • 174 The Power to Style / David Joselit on Bernadette Corporation at Artists Space, New York
    • 178 Dialektik des Glanzes / Regina Prange über Jeff Koons in der Schirn Kunsthalle und in der Liebieghaus Skulpturensammlung, beide Frankfurt/M.
    • 184 Neue Seiten einer alten Bekannten / Ines Kleesattel über Cindy Sherman in der Sammlung Verbund, Wien
    • 190 Flucht ins Persönliche / Dierk Schmidt über R.B. Kitaj im Jüdischen Museum, Berlin
    • 196 Leerdeklinationen von Malerei / Sebastian Egenhofer über Christopher Wool im Musée d'Art Moderne de la Ville de Paris
    • 200 Why Collaboration matters in Art and Elsewhere as never before / Sven Lütticken on "Surplus Authors" at Witte de With, Rotterdam
    • 206 Sculpture as Retrieval / André Rottmann on Gabriel Orozco at the Deutsche Guggenheim, Berlin
    • 212 Leerstellen des Begehrens / Astrid Wege über Ed Ruscha im Kunsthaus Bregenz
  • Nachrufe / Obituaries

    • 216 Daniel Buren
      Michael Asher - God is in the Details
    • 220 Ferdinand Schmatz
      Franz West - Angehaucht von der Melancholie des Objekts
    • 224 In eigener Sache
  • Junge Edition

  • Sonderedition

  • Edition

Back to top