Issue No. 81 / March 2011 "Where do you stand, colleague ?"

Table of contents

    • 122 Preface
    • 124 Isabelle Graw
    • 126 André Rottmann
    • 128 Diedrich Diederichsen
    • New Spirit of Criticism? The Biopolitical Turn in Perspective
    • 131 Martin Saar Introduction
    • 134 Sabeth Buchmann The double-life of Kunstkritik
    • 137 Luc Boltanski Art without Critique?
    • 140 Franco Berardi Europ´insurrection: Seven Points
    • 142 André Rottmann Networks, Techniques, Institutions: Art History in Open Circuits
    • 72 Between Specificity and Context. Social Art History Revisited
    • 145 Susanne Leeb Introduction
    • 147 Benjamin H. D. Buchloh Que faire?
    • 151 Isabelle Graw Social Art History and the Rise of the Social
    • 153 Andrea Fraser Speaking of the Social World...
    • From The Anti-Aesthetic To Aesthetic Experience?
    • 157 Christoph Menke Introduction
    • 158 Jutta Koether The Thirst for Aesthetics Or It`s a Cruel Care Or Ich glaub`an gar nichts (I do not believe in anything)
    • 163 T. J. Clark The End of the Anti-Aesthetic
    • 165 Juliane Rebentisch On the Alliance between the Anti-Aesthetic and the Aesthetic of Experience
    • 168 Helmut Draxler Where do you stand, colleague?
  • Bildstrecke

    • 185 Mit Deiner Kunst
  • Rotation

    • 190 Daniel Loick Über „Herrschaft und Herrlichkeit" und „Das Sakrament der Sprache" von Giorgio Agamben
  • Liebe Arbeit Kino

    • 195 Volker Pantenburg Über die Retrospektive der Filme von Robert Beavers im Österreichischen Filmmuseum, Wien
  • Entertainment Values

    • 200 Kolumne von Claus Richter / Entertainment Values: Aus dem Nest
  • KLANG KÖRPER

    • 202 Holger Schulze Die Vernunft des Widerhalls / Über „Reason and Resonance" von Veit Erlmann und einige jüngere Entwicklungen in den Sound Studies
    • 206 Sven Beckstette Visuelle Sprechakttheorie / Über „Poésie Sonore" in der Galerie Andreas Huber, Wien
  • Short Waves

    • 171 On Rob Pruitt at Gavin Brown´s Enterprise and Maccarone, New York by Michael Sanchez  /  Kassandra Nakas über Manfred Kuttner in der Galerie Johann König, Berlin  /  Esther Buss über Aribert von Ostrowski in der Galerie Christine Mayer, München  /  Diana Baldon über Mary Kelly im Moderna Museet, Stockholm  /  Christian Höller über Aernout Mik bei Carlier / Gebauer, Berlin  /  On ”Mildred´s Lane" by J.Morgan Puett and Mark Dion, Pennsylvania  /  Mirjam Wittmann über Josephine Pryde bei MD72, Berlin  /  Sophie Goltz über Stephen Willats im Badischen Kunstverein, Karlsruhe
  • Besprechungen

    • 234 Die tragende Rolle der Bilder
      Antonia von Schöning im Gespräch mit Georges Didi-Huberman über „Atlas. How to carry the World on one´s Back" im Museo Reina Sofia, Madrid
    • 240 Atlas in Bewegung
      Anne Faucheret über „Atlas. Truths, Details, Intervals and the Afterlives of the Image" im Centre d`Art Contemporain, Genf
    • 175 Questionable Images
      On „The Image in Question: War-Media-Art" at Carpenter Center for the Visual Arts, Harvard University, Cambridge by Andrew Stefan Weiner
    • 178 Palermo in Los Angeles
      On „Blinky Palermo:Retrospective 1964-1977" at Los Angeles County Museum of Art, Los Angeles by Liz Kotz
    • 181 Leap into the curatorial Void
      On „Paul Thek: Diver, A Retrospective" at Whitney Museum of American Art, New York by Caroline Busta
    • 262 Schlau wie ein Fuchs
      Jenni Tischer über „Birgit Jürgenssen: Retrospektive" im Bank Austria Kunstforum, Wien
    • 267 You do look glum! What you need is a gramme of soma
      Michael Hagner über Carsten Höller im Hamburger Bahnhof, Museum für Gegenwart, Berlin
    • 272 Auf den Hund gekommen
      Antje Krause-Wahl über Sergej Jensen im Portikus, Frankfurt/M.
    • 277 Geschichtsorigami
      Magnus Schäfer über Katja Strunz bei Contemporary Fine Arts, Berlin
  • Edition