Cookies disclaimer
Our site saves small pieces of text information (cookies) on your device in order to deliver better content and for statistical purposes. You can disable the usage of cookies by changing the settings of your browser. By browsing our website without changing the browser settings you grant us permission to store that information on your device. I agree

Issue No. 87 / September 2012 "Conflict"

Table of contents

  • Bildstrecke

    • 156 Ignacio Uriarte Linealstrichstrukturverlauf
  • Rotation

    • 164 TEILNAHMEBEDINGUNGEN / Tom Holert über „Artificial Hells. Participatory Art and the Politics of Spectatorship“ von Claire Bishop
    • 170 OF THE NUMBERS SHOWS BEING MADE / Rhea Anastas on “From Conceptualism to Feminism. Lucy Lippard’s Numbers Shows 1969–74” by Cornelia Butler and other authors
  • Liebe Arbeit Kino

    • 176 THE REALISM IN SURREALISM / Andreas Wutz on the filmic work of Peter Weiss
  • KLANG KÖRPER

    • 182 THE (SEX)BEAT GOES ON / Stefan Römer über William S. Burroughs im ZKM, Karlsruhe, und in der Kunsthalle Wien
    • 188 DIE AUDITIVE SITUATION / Holger Schulze über Maryanne Amacher in der daadgalerie, Berlin
  • Short Waves

    • 192 Gunter Reski über Julian Schnabel bei Contemporary Fine Arts, Berlin  /  David Reisman on Jana Euler at Real Fine Arts, New York  /  Mirjam Thomann über Alice Creischer bei KOW, Berlin  /  Ann-Cathrin Drews über Olaf Nicolai in der Kunsthalle Münster  /  Manfred Hermes über Matthias Schaufler in der Galerie Cinzia Friedlaender, Berlin  /  Clemens Krümmel über Margaret Harrison bei Silberkuppe, Berlin
  • Reviews

    • 212 WATERCOLOR IN THE BRAIN / Juli Carson on dOCUMENTA (13), Kassel
    • 216 MÜNCHEN, SOGAR / Tobias Vogt über Marcel Duchamp im Kunstbau des Lenbachhauses, München
    • 221 EINFACH SCHÖN – DARF DAT DAT? / Susanne von Falkenhausen über Brian O’Doherty in der Galerie Thomas Fischer, Berlin
    • 226 SOZIALE GEWEBE / Benjamin Meyer-Krahmer über „The Stuff That Matters“ bei Raven Row, London, und „Social Fabric“ in der Lundskonsthall, Lund
    • 232 REFERENZREALITÄT / Über Tanja Widmann im Grazer Kunstverein
    • 236 DING UND DISPLAY / Franziska Brons über Mark Dion in der Galerie Christian Nagel, Berlin
    • 241 I FEEL THE EARTH MOVE / Alex Kitnick on “Ends of the Earth: Land Art to 1974” at Museum of Contemporary Art, Los Angeles
    • 247 IM BILD UND UM DAS BILD HERUM / Magnus Schäfer über „Aufbruch. Malerei und realer Raum“ in der Akademie der Künste, Berlin
    • 252 DENKEN AUF PAPIER / Astrid Wege über Monica Bonvicini im Museum Abteiberg, Mönchengladbach
    • 257 THE BEAUTIFUL GARDENER / John Beeson on Kaucyila Brooke at Badischer Kunstverein, Karlsruhe
    • 262 VON SCHÖNHEIT UND FIKTION / Ines Kleesattel über „A Blind Spot“ im Haus der Kulturen der Welt, Berlin
    • 268 MIT/GEFÜHL / Steffen Zillig über Alfredo Jaar in der Neuen Gesellschaft für Bildende Kunst, der Alten Nationalgalerie und der Berlinischen Galerie, alle Berlin
    • 274 REPRODUKTIONSMEDIENSPEZIFITÄT / Kerstin Stakemeier über „The Imaginary Museum“ im Kunstverein München
  • Obituary

    • 279 Philip Ursprung MEHR FRAGEN ALS ANTWORTEN / Zum Tod von David Weiss
  • Edition