Cookies disclaimer
Our site saves small pieces of text information (cookies) on your device in order to deliver better content and for statistical purposes. You can disable the usage of cookies by changing the settings of your browser. By browsing our website without changing the browser settings you grant us permission to store that information on your device. I agree

Issue No. 38 / June 2000 "Kulturpolitik"

Table of contents

  • Bildstrecke

    • 21 Frances Stark
  • „Kulturpolitik"

    • 38 Ganz Oben / Ein Faxinterview mit Hans Haacke von Astrid Wege
    • 50 Harald Fricke Das alte und das neue Berlin
    • 60 Anthony Davies and Simon Ford Kulturpartner im Netzwerk
    • 70 Die Documenta 11 hat schon begonnen / Ein Interview mit Okwui Enwezor von Alice Creischer und Clemens Krümmel
    • 80 Gregor Podnar Vor der Manifesta 3
    • 86 100 Tage Feminismus / Vathsala Aithal, Parwaneh Bokah, Beate Gonitzki, Encarnación Gutiérrez Rodríguez und Katharina Pühl im Gespräch
    • 98 Christian Höller Der Kultur ihre Wiederständische ...
    • 106 Christian Kravagna Wir in Anführungszeichen
  • Shortcuts

    • 112 Heike Föll, Anke Kempkes, Matthias Mühling and Vanessa Joan Müller über Mathew Barney, „Crimaster 2", Berlinale 2000
  • Rotation

    • 130 Hieb- und Stichfest / Gregor Stemmrich über das Buch „ Conceptual Art: A Critical Anthology", herausgegeben von Alexander Alberro und Blake Stimson
  • Besprechungen

    • 136 Dinge, die // ~ wir ~ // wirklich nicht verstehen
      Helmut Draxler über „Dinge, die wir nicht verstehen", Generali Foundation, Wien
    • 142 Dislozierte Ikonen
      Martin Prinzhorn über Merlin Carpenter, „As a Painter I Call Myself the Estate of", Secession, Wien
    • 147 Kafee- und andere Flecken
      Sabeth Buchmann über die Springerin-Textsammlung „Widerstände", herausgegeben von Christian Höller
    • 150 Selber Hey
      Susanne Leeb über „Hey, International Competition Style", TENT. Centrum Beeldende Kunst, Rotterdam
    • 156 Lose Enden
      Isabelle Graw über Hannah Wilke in der Ausstellung „Ich ist etwas Anderes", Kunstsammlung Nordrhein-Westfalen, Düsseldorf, und Josephine Pryde, Galerie Christian Nagel, Köln
    • 161 Fotosynthese
      Sebastian Egenhofer über „light-heeled, light-handed. Edward Ruscha, Julius Shulman, James Welling", Kölnischer Kunstverein
    • 166 Adel verpflichtet
      Dirk von Lowtzow über Cosima von Bonin, „ The Cousins", Kunstverein Braunschweig
    • 171 Don´t Lose that number
      Diedrich Diedrichsen über Stephen Prina, „ To the People of Frankfurt am Main...", Frankfurter Kunstverein
    • 175 I just wasn´t made for these times. leben mit SPEX
      Klaus Walter über Projektionen auf die alte und die neue SPEX
    • 181 Weich Gelandet
      Thomas Eggerer über „ Donald Moffett - The Ten Commandments", Marc Foxx Gallery, Los Angeles
    • 185 Ausgesprochen viel versprechend
      Stephan Geene über „Barbara Kruger", Museum of Contemporary Art, Los Angeles, und „Power up. Sister Corita and Donald Moffett. Interlocking", Hammer Museum, Los Angeles
    • 192 New Grounds of Creation!
      Jutta Koether über New Yorker Ausstellungen
    • 198 Melting Pot
      Gerald Echterhoff über „2000 Biennial Exhibition", Whitney Museum of American Art, New York
    • 203 Offene Geheimnise. Ein Interview mit Lukas Duwenhögger von ANke Kempkes
      Lukas Duwenhögger, „Down Via Uppia", Emily Tsingou Gallery, London
    • 210 Hals über Kopf
      Margit im Schlaa über das Buch „Necklines. The Art of Jacques-Louis David after the Terror" von Ewa Lajer-Burcharth
    • 216 Sehr aufmerksam
      Beate Söntgen über das Buch „Suspensions of Perception. Attention, Spectacle, and Modern Culture" von Jonathan Crary
  • Edition