Cookies disclaimer
Our site saves small pieces of text information (cookies) on your device in order to deliver better content and for statistical purposes. You can disable the usage of cookies by changing the settings of your browser. By browsing our website without changing the browser settings you grant us permission to store that information on your device. I agree

Issue No. 81 / March 2011 "Where do you stand, colleague ?"

Table of contents

    • 122 Preface
    • 124 Isabelle Graw
    • 126 André Rottmann
    • 128 Diedrich Diederichsen
    • New Spirit of Criticism? The Biopolitical Turn in Perspective
    • 131 Martin Saar Introduction
    • 134 Sabeth Buchmann The double-life of Kunstkritik
    • 137 Luc Boltanski Art without Critique?
    • 140 Franco Berardi Europ´insurrection: Seven Points
    • 142 André Rottmann Networks, Techniques, Institutions: Art History in Open Circuits
    • 72 Between Specificity and Context. Social Art History Revisited
    • 145 Susanne Leeb Introduction
    • 147 Benjamin H. D. Buchloh Que faire?
    • 151 Isabelle Graw Social Art History and the Rise of the Social
    • 153 Andrea Fraser Speaking of the Social World...
    • From The Anti-Aesthetic To Aesthetic Experience?
    • 157 Christoph Menke Introduction
    • 158 Jutta Koether The Thirst for Aesthetics Or It`s a Cruel Care Or Ich glaub`an gar nichts (I do not believe in anything)
    • 163 T. J. Clark The End of the Anti-Aesthetic
    • 165 Juliane Rebentisch On the Alliance between the Anti-Aesthetic and the Aesthetic of Experience
    • 168 Helmut Draxler Where do you stand, colleague?
  • Bildstrecke

    • 185 Mit Deiner Kunst
  • Rotation

    • 190 Daniel Loick Über „Herrschaft und Herrlichkeit" und „Das Sakrament der Sprache" von Giorgio Agamben
  • Liebe Arbeit Kino

    • 195 Volker Pantenburg Über die Retrospektive der Filme von Robert Beavers im Österreichischen Filmmuseum, Wien
  • Entertainment Values

    • 200 Kolumne von Claus Richter / Entertainment Values: Aus dem Nest
  • KLANG KÖRPER

    • 202 Holger Schulze Die Vernunft des Widerhalls / Über „Reason and Resonance" von Veit Erlmann und einige jüngere Entwicklungen in den Sound Studies
    • 206 Sven Beckstette Visuelle Sprechakttheorie / Über „Poésie Sonore" in der Galerie Andreas Huber, Wien
  • Short Waves

    • 171 On Rob Pruitt at Gavin Brown´s Enterprise and Maccarone, New York by Michael Sanchez  /  Kassandra Nakas über Manfred Kuttner in der Galerie Johann König, Berlin  /  Esther Buss über Aribert von Ostrowski in der Galerie Christine Mayer, München  /  Diana Baldon über Mary Kelly im Moderna Museet, Stockholm  /  Christian Höller über Aernout Mik bei Carlier / Gebauer, Berlin  /  On ”Mildred´s Lane" by J.Morgan Puett and Mark Dion, Pennsylvania  /  Mirjam Wittmann über Josephine Pryde bei MD72, Berlin  /  Sophie Goltz über Stephen Willats im Badischen Kunstverein, Karlsruhe
  • Besprechungen

    • 234 Die tragende Rolle der Bilder
      Antonia von Schöning im Gespräch mit Georges Didi-Huberman über „Atlas. How to carry the World on one´s Back" im Museo Reina Sofia, Madrid
    • 240 Atlas in Bewegung
      Anne Faucheret über „Atlas. Truths, Details, Intervals and the Afterlives of the Image" im Centre d`Art Contemporain, Genf
    • 175 Questionable Images
      On „The Image in Question: War-Media-Art" at Carpenter Center for the Visual Arts, Harvard University, Cambridge by Andrew Stefan Weiner
    • 178 Palermo in Los Angeles
      On „Blinky Palermo:Retrospective 1964-1977" at Los Angeles County Museum of Art, Los Angeles by Liz Kotz
    • 181 Leap into the curatorial Void
      On „Paul Thek: Diver, A Retrospective" at Whitney Museum of American Art, New York by Caroline Busta
    • 262 Schlau wie ein Fuchs
      Jenni Tischer über „Birgit Jürgenssen: Retrospektive" im Bank Austria Kunstforum, Wien
    • 267 You do look glum! What you need is a gramme of soma
      Michael Hagner über Carsten Höller im Hamburger Bahnhof, Museum für Gegenwart, Berlin
    • 272 Auf den Hund gekommen
      Antje Krause-Wahl über Sergej Jensen im Portikus, Frankfurt/M.
    • 277 Geschichtsorigami
      Magnus Schäfer über Katja Strunz bei Contemporary Fine Arts, Berlin
  • Edition