Issue No. 81 / March 2011 "Where do you stand, colleague ?"
Table of contents
-
- 122 Preface
- 124 Isabelle Graw
- 126 André Rottmann
- 128 Diedrich Diederichsen
- New Spirit of Criticism? The Biopolitical Turn in Perspective
- 131 Introduction
- 134 The double-life of Kunstkritik
- 137 Art without Critique?
- 140 Europ´insurrection: Seven Points
- 142 Networks, Techniques, Institutions: Art History in Open Circuits
- 72 Between Specificity and Context. Social Art History Revisited
- 145 Introduction
- 147 Que faire?
- 151 Social Art History and the Rise of the Social
- 153 Speaking of the Social World...
- From The Anti-Aesthetic To Aesthetic Experience?
- 157 Introduction
- 158 The Thirst for Aesthetics Or It`s a Cruel Care Or Ich glaub`an gar nichts (I do not believe in anything)
- 163 The End of the Anti-Aesthetic
- 165 On the Alliance between the Anti-Aesthetic and the Aesthetic of Experience
- 168 Where do you stand, colleague?
-
Bildstrecke
- 185 Mit Deiner Kunst
-
Rotation
- 190 Über „Herrschaft und Herrlichkeit" und „Das Sakrament der Sprache" von Giorgio Agamben
-
Liebe Arbeit Kino
- 195 Über die Retrospektive der Filme von Robert Beavers im Österreichischen Filmmuseum, Wien
-
Entertainment Values
- 200 Kolumne von Claus Richter / Entertainment Values: Aus dem Nest
-
KLANG KÖRPER
- 202 Die Vernunft des Widerhalls / Über „Reason and Resonance" von Veit Erlmann und einige jüngere Entwicklungen in den Sound Studies
- 206 Visuelle Sprechakttheorie / Über „Poésie Sonore" in der Galerie Andreas Huber, Wien
-
Short Waves
- 171 On Rob Pruitt at Gavin Brown´s Enterprise and Maccarone, New York by Michael Sanchez / Kassandra Nakas über Manfred Kuttner in der Galerie Johann König, Berlin / Esther Buss über Aribert von Ostrowski in der Galerie Christine Mayer, München / Diana Baldon über Mary Kelly im Moderna Museet, Stockholm / Christian Höller über Aernout Mik bei Carlier / Gebauer, Berlin / On ”Mildred´s Lane" by J.Morgan Puett and Mark Dion, Pennsylvania / Mirjam Wittmann über Josephine Pryde bei MD72, Berlin / Sophie Goltz über Stephen Willats im Badischen Kunstverein, Karlsruhe
-
Besprechungen
-
234
Die tragende Rolle der Bilder
Antonia von Schöning im Gespräch mit Georges Didi-Huberman über „Atlas. How to carry the World on one´s Back" im Museo Reina Sofia, Madrid -
240
Atlas in Bewegung
Anne Faucheret über „Atlas. Truths, Details, Intervals and the Afterlives of the Image" im Centre d`Art Contemporain, Genf -
175
Questionable Images
On „The Image in Question: War-Media-Art" at Carpenter Center for the Visual Arts, Harvard University, Cambridge by Andrew Stefan Weiner -
178
Palermo in Los Angeles
On „Blinky Palermo:Retrospective 1964-1977" at Los Angeles County Museum of Art, Los Angeles by Liz Kotz -
181
Leap into the curatorial Void
On „Paul Thek: Diver, A Retrospective" at Whitney Museum of American Art, New York by Caroline Busta -
262
Schlau wie ein Fuchs
Jenni Tischer über „Birgit Jürgenssen: Retrospektive" im Bank Austria Kunstforum, Wien -
267
You do look glum! What you need is a gramme of soma
Michael Hagner über Carsten Höller im Hamburger Bahnhof, Museum für Gegenwart, Berlin -
272
Auf den Hund gekommen
Antje Krause-Wahl über Sergej Jensen im Portikus, Frankfurt/M. -
277
Geschichtsorigami
Magnus Schäfer über Katja Strunz bei Contemporary Fine Arts, Berlin
-
234
Die tragende Rolle der Bilder
-
Edition