2022
May
April
- HETEROCHRONIA IN THE ITALIAN ’60s Tom McDonough on Romy Golan’s “Flashback, Eclipse: The Political Imaginary of Italian Art in the 1960s”
- AGAINST AFFIRMATION Alice Blackhurst on Jesse Darling at Modern Art Oxford
- WORDS FAIL Jules Pelta Feldman on “Louise Bourgeois x Jenny Holzer” at Kunstmuseum Basel
- COURT REPORT Tobias Dias on “Court for Intergenerational Climate Crimes” at Framer Framed, Amsterdam
- WIDER DIE EINDEUTIGKEIT Chantal Kaufmann über Christian Egger in der Galerie der Stadt Schwaz
- WE ARE ONLY SEEN WHEN WE DIE: NOTES ON THE WAR AND ART IN UKRAINE By Alisa Lozhkina
- PANAFRIKANISMUS MITTELS KINOKULTUR? Michaela Ott über „Kizobazoba! Das Cinema Spaces Network“ im Humboldt Forum, Berlin
March
- DAN GRAHAM (1942–2022) Julia Scher
- DAN GRAHAM (1942–2022) Nicolás Guagnini
- A STANDARD UP FOR DISCUSSION Benoît Lamy de La Chapelle on Christopher Williams at David Zwirner, Paris
- DAN GRAHAM (1942–2022) John Miller
- DAN GRAHAM (1942–2022) Sabine Breitwieser
- LUST AN DER SELBSTERKUNDUNG ALS STREIT Ramona Heinlein über Evelyn Plaschg in der Galerie Layr, Wien
- VERBORGEN IN ALLER ÖFFENTLICHKEIT Benedikt Kuhn über „Die Liste der ,Gottbegnadeten‘. Künstler des Nationalsozialismus in der Bundesrepublik“ im Deutschen Historischen Museum (DHM), Berlin
- WAYS OF DISAGREEING, PANEL 3: MARX AND SLAVERY With Iris Därmann and Michael Heinrich, Presenter: Ruth Sonderegger
- THE BRÜCKE-MUSEUM IS ON FIRE! Tobias Rosen on “Whose Expression? The Brücke Artists and Colonialism” at the Brücke-Museum, Berlin
February
January
- ZURÜCK ZUM REKURS Paula Stoica über „Serialität und Wiederholung: revisited“, hg. von Martina Dobbe und Francesca Raimondi
- WAYS OF DISAGREEING, PANEL 2: PLATFORM ECONOMIES With Brigitte Weingart and Joseph Vogl, Presenter: Yvonne Zindel
- WAYS OF DISAGREEING, PANEL 1: COLLECTIVITY With Sofia Bempeza, Marlene Engel, and Omsk Social Club, Presenter: Kai van Eikels
- BEWEGTE KUNST Christopher Weickenmeier über David Medalla im Bonner Kunstverein
- PERSPEKTIVEN DER ZEIT Christina Irrgang über „Hildegard Heise: Fotografin“ im Museum für Kunst & Gewerbe, Hamburg
- IN GLOBALER PERSPEKTIVE Selima Niggl über „Gruppendynamik. Kollektive der Moderne“ in der Städtischen Galerie im Lenbachhaus, München
- FLUCHT IN DIE ÖFFENTLICHKEIT Anna Voswinckel über „Hosen haben Röcke an. Künstlerinnengruppe Erfurt 1984–1994“ in der neuen Gesellschaft für bildende Kunst (nGbK), Berlin
- RÄUMLICHE TEXTUREN Anika Reineke über Christin Kaiser bei Åplus, Berlin
- KUNST, KOMPLIZIERTE GEFÜHLE, KURDISTAN Elena Meilicke über die Duisburger Filmwoche 2021
2021
December
- AN UNSPOKEN COLLECTIVE A Roundtable with Matthias Dell, Marlene Engel, René Pollesch, and Vanessa Unzalu Troya
- GRATEFUL NEW YORK Shiv Kotecha on “Greater New York” at MoMA PS1, New York
- SURREALISM AND US Jonathan Odden on “Surrealism Beyond Borders” at the Metropolitan Museum of Art, New York
- MODE ZWISCHEN TRAUM UND PREKARISIERTER WIRKLICHKEIT Monica Titton über „Das schönste Gewerbe der Welt: Hinter den Kulissen der Modeindustrie“ von Giulia Mensitieri
- VISIONARY MACHINE..? Rachal Bradley on Peggy Ahwesh at Spike Island, Bristol
November
- THE CONCRETE INTENSITIES OF SOUND Christian Liclair on Susanne Sachsse with Xiu Xiu at Participant Inc, New York
- ALPHABET SPAGHETTI FEEDBACK Tom McCarthy in Conversation with Stephanie LaCava
- SUBVERSION ZWISCHEN GESCHÄFTSMODELL UND KURATORISCHER FORSCHUNG Rainer Bellenbaum über Amos Vogel im Arsenal (Berlin) und auf der Viennale 2021 (Wien)
- A HOME WITHOUT A CAT IS JUST A HOUSE Annette Weisser on Vincent Fecteau at Fridericianum, Kassel
- WERTSCHÖPFUNGSKETTENGLIEDER Michael Hutter über Antoine Watteau im Schloss Charlottenburg, Berlin
October
- BERLIN UPDATE 2.0 Susanne von Falkenhausen on Staffing Politics at the Prussian Cultural Heritage Foundation
- SHOWROOM DUMMIES: IT IS (NOT QUITE) WHAT IT IS Christian Höller über Heimo Zobernig im mumok, Wien
- TATJANA TURANSKYJ (1966–2021)
- PHENOMENOLOGY OF THE FEED Blake Oetting on Sara Cwynar at Foxy Production, New York
- HAUNTOLOGIE UND KOPIE Stefanie Diekmann über „L’Image et son double“ im Centre Pompidou, Paris
- HISTORY’S GHOSTLY PRESENCE Juliane Bischoff über Bea Schlingelhoff im Kunstverein München
- UPCYCLING ODER DOWNGRADING? Gunter Reski über Albert Oehlen in der Galerie Max Hetzler, Berlin
- PLURIVERSALITY Sarah Messerschmidt on Shuvinai Ashoona at the Art Gallery of Ontario, Toronto
September
- MUT ZUR SERENDIPITÄT Ann Mbuti über Kara Walker im Kunstmuseum Basel
- ARE WE DED? Adela Kim on Martine Syms at Bridget Donahue, New York
- THE OTHER DIMENSION Ian Wooldridge on Isabel Waidner's “Sterling Karat Gold”
- THE REIFICATION OF OUR SOULS Isabelle Graw in conversation with Joseph Vogl
- HOW CAN WE LIVE TOGETHER? Lisa Moravec on “Cohabitation – A Manifesto for the Solidarity of Non-Humans and Humans in Urban Space” at silent green, Berlin
- LIEBE ZUR ONTOLOGIE Jan Verwoert über „White Space in White Space / Biely priestor v bielom priestore, 1973−1982. Stano Filko, Miloš Laky, Ján Zavarský“, hg. von Daniel Grúň, Christian Höller und Kathrin Rhomberg
August
- NATURES MORTES, TABLEAUX VIVANTS Catherine Chevalier on Anne Imhof at Palais de Tokyo, Paris
- BILDUNG ZWISCHEN BATTLEFIELD UND SPIELPLATZ? Marietta Kesting über „Bildungsschock: Lernen, Politik und Architektur in den 1960er und 1970er Jahren“ im Haus der Kulturen der Welt, Berlin
- REVEALING STRUCTURAL CONSCIOUSNESS Isabel Casso on Kay Sekimachi at the Berkeley Art Museum and Pacific Film Archive (BAMPFA)
- UNTANGLING SHADOWS Emile Rubino on Daniel De Paula at Galeria Jaqueline Martins, Brussels
- DIE EIGENZEIT DER ENGEL Annika Haas über Simone Fattal in der Klosterruine Berlin
July
- STILL TIME Jazmina Figueroa on Cally Spooner at gb agency, Paris
- LEBEN IN LEBENSFEINDLICHEN RÄUMEN Julia Heldt über Ja’Tovia Gary im Zollamt MMK, Frankfurt/M.
- GIBT ES EIN RICHTIGES LESEN IM FALSCHEN? Von Mithu SAnyal
- THE EDIFICE OF MEMORY Max Alletzhauser on “Letters to Camondo” by Edmund de Waal
- THE DECOLONIZING AGENCY OF REPAIR: OBJECTS, EPISTEMOLOGIES, AND THE NEOLIBERAL VALUE SYSTEM Kader Attia in Conversation with Nina Möntmann
- DEFLATING THE FETISHES OF KNOWLEDGE Kathrin Busch über „Knowledge beside Itself. Contemporary Art’s Epistemic Politics“ von Tom Holert
- SEXPOL REVISITED Antke Antek Engel über „Everybody: A Book About Freedom“ von Olivia Laing
June
- ANTI-PASTORAL Dan Ward on Carol Rhodes at Alison Jacques Gallery, London
- DIE UNSICHTBARKEIT EINES DENKMALS, DIE SICHTBARKEIT SEINER SCHANDE Von Simon Nagy
- HOMAGE TO THE BURLAP Eva Kernbauer über Maja Vukoje im Belvedere 21, Wien
- REVOLUTIONÄRE INTEGRATIONSARBEIT. EINE DELEGATION DER ZAPATISTISCHEN BEWEGUNG AUS MEXIKO BEREIST EUROPA Von Jens Kastner
May
- CLOSED CIRCUITS Valerie Mindlin on “Coziness and Consciousness: Fragments of Artistic Life in Moscow in the 1990s” at the Museum of Moscow
- PARANOIDE KOINZIDENZ Ulrich Loock über Vaclav Pozarek im Kunstverein Bielefeld
- OH BONDAGE UP YOURS! Steven Warwick on Ilya Lipkin at Galerie Lars Friedrich, Berlin
- DO YOU REMEMBER CULTURE WAR? John Beeson on “Deserting from the Culture Wars,” edited by Maria Hlavajova and Sven Lütticken
April
- THE NON-BEAUTIES Carlos Kong on Joachim Bandau at Kunsthalle Basel
- HERMENEUTISCHER ZIRKEL: DER FALL #FREEBRITNEY Von Ekkehard Knörer
- EQUIVOCAL CONTRAST Scott Roben on Evelyn Taocheng Wang at the Kunstverein für die Rheinlande und Westfalen, Düsseldorf
- IM DREIECK VON KUNST, GELD UND MENSCHLICHER REPRODUKTION Von Christina von Braun
- DIFFERENCE AND REPETITION Harry C. H. Choi on Haegue Yang at the National Museum of Modern and Contemporary Art, Seoul, Korea
- BREATHING IN THE INVISIBLE Polly Yim on Tiffany Sia at Artists Space, New York
- LIFE IN A DIGITAL WORLD by Martha Buskirk
March
- HUSH, HOLD by Quinn Latimer
- ALL DERIVATION PERMITTED Estelle Nabeyrat on Jacqueline de Jong at Treize, Paris
- MAKING ART IN THE PANDEMIC By Amy Sillman
- KEIN SPAZIERGANG Von Helene Hegemann
- KOMPULSIVFEMINISMUS Elena Zanichelli über Phoebe Waller-Bridges Cringe-Comedy „Fleabag“
- ZUR SOLIDARITÄT UNTER UNGLEICHEN Von Mahret Ifeoma Kupka
- I SPY WITH MY LITTLE EYE Maximiliane Leuschner on Heba Y. Amin at the Mosaic Rooms, London
- PUTTING IN THE WORK By Dana Kopel
February
- THE CASTLE, THE PALACE, THE MIRAGE Pablo Santacana López on Esper Postma’s “Mirror Stage” at Gropius Bau, Berlin
- NOTIZEN ZU KIND UND KRISE Von Elena Meilicke
- INTIMITÄT IM VERPIXELTEN MINIFORMAT Tyna Fritschy über „Intimacy: New Queer Art From Berlin And Beyond“ Im Schwulen Museum, Berlin
- SMALL EXPERIENCE By Tey Meadow and L.A. Paul
- DAS GEMEINSAME LEBEN Von Heinz Bude
- WHAT FOLLOWS TRANSFORMATIONS? Jazmina Figueroa on the CTM Festival, Berlin
- WHAT’S GOING ON? By Bart Verschaffel
January
- NIGHTJAR INCANTATION Sam Finkelstein on Justine Kablack at BUOY, Kittery, Maine
- DIE FREIHEIT ZUR VERLEUGNUNG – ODER: KEINE HELDEN BRAUCHT DAS LAND Von Katharina Hoppe
- PAINTING HERE AND NOW Marina Molarsky-Beck on Salman Toor at the Whitney Museum of American Art, New York
- WIE WIR LEBEN WOLLEN Von Canan Topçu
- SHORT CUTS Isabel Mehl über „Faux Pas. Selected Writings and Drawings“ von Amy Sillman
- OTHERNESS AND RESILIENCE Ana Magalhães on the Brazilian Art Scene during the COVID-19 Pandemic
- ON DECOLONIAL ART CRITICISM Alexandra M. Thomas in Conversation with Julia Grosse and Yvette Mutumba
- DAS JAHR, IN DEM ICH FAST NIRGENDWO WAR Von Cristina Nord
2020
December
- SPEAKING OF MISOGYNY Kate Manne in Conversation with Katharina Hausladen and Genevieve Lipinsky de Orlov
- BODIES THAT GLITCH A Conversation between Legacy Russell and Isabelle Graw
- REPRODUCTIVE AMBIGUITY Erika Landström on Matthew Langan-Peck at Édouard Montassut, Paris
- 30 YEARS IN 30 DAYS DECEMBER 10 TO 15
- STRUGGLES IN SENSING AMO’S THINKING Ines Kleesattel über „THE FACULTY OF SENSING – Thinking With, Through, and by Anton Wilhelm Amo“ im Kunstverein Braunschweig
- 30 YEARS IN 30 DAYS DECEMBER 2 TO 9
- SERVICES REVISITED David Jenal on "Working Groups" at Künstlerhaus Stuttgart
- 30 YEARS IN 30 DAYS NOVEMBER 26 TO DECEMBER 2
November
- 30 YEARS IN 30 DAYS NOVEMBER 21 TO 25
- ANNIVERSARY EVENT: 30 YEARS IN 30 DAYS NOVEMBER 16 TO 20
- AKTIVIERENDES UNVERMÖGEN Christian Liclair über „Radikale Passivität: Politiken des Fleisches“ in der nGbK, Berlin
- SPREE-VISIONEN von Hans-Jürgen Hafner
- TOTE SCHREIBEN BESSER Diedrich Diederichsen über Roberto Bolaños „Cowboygräber“
October
- NAUGHTY GLAM Peter Brock on Kayode Ojo at Martos Gallery, New York
- BILDUNGSARBEIT GEGEN DISKRIMINIERUNG Birke Sturm im Gespräch mit Türkân Kanbıçak und Mirjam Wenzel über das Vermittlungsprogramm „AntiAnti – Museum Goes School“ des Jüdischen Museums Frankfurt
- Feminist Ecologies: “Heresies” in Portugal Gillian Sneed on “Earthkeeping / Earthshaking – Art, Feminisms and Ecology” at Galeria Quadrum, Lisbon
- AFTERWORD TO THE POSTSCRIPT TO “TEXTE ZUR KUNST”’s ANTI-ANTI-SEMITISM ISSUE
- TAKTILE ÜBERSETZUNGEN Esther Buss zur Werkschau von Lynne Sachs auf dem Sheffield Doc/Fest
- Nuanced Distinctions Instead of Irreconcilable Divisions BY MARC RÖLLI
- What Is the Meaning of “Anti”? by Christoph Menke
- BOYCOTT AND CENSORSHIP by Elke Krasny
- I Wanna Be Down Alex Fleming and Joel Lev on Brandy’s album “B7”
September
- FOR A “MULTIDIRECTIONAL” MEMORY: MICHAEL ROTHBERG’S CONTRIBUTION by Micha Brumlik
- KOORDINATENSYSTEME EINER SAMMLUNG LEANDER PÖHLS ÜBER „MAPPING THE COLLECTION“ IM MUSEUM LUDWIG, KÖLN
- ON THE DEBATE AROUND “TEXTE ZUR KUNST,” ISSUE 119 STATEMENT BY SUSANNE LEEB, JENNY NACHTIGALL, JULIANE REBENTISCH, KERSTIN STAKEMEIER, AND DIEDRICH DIEDERICHSEN
- PREFACE TO THE POSTSCRIPT TO “TEXTE ZUR KUNST”’s ANTI-ANTI-SEMITISM ISSUE
- ÜBER NEUES MATERIAL DER KONZEPTKUNST MICHAEL ROTTMANN ÜBER CHRISTIAN BERGERS „CONCEPTUALISM AND MATERIALITY. MATTERS OF ART AND POLITICS“
- GAMING DESIRE Gracie Hadland in conversation with Stephanie LaCava and Chris Kraus on “The Superrationals”
- DIE ENKEL VON KORN UND BISMARCK Hans-Jürgen Hafner über Alex Wissel in der Galerie Conradi, Hamburg
- Pose, Position, Positionality by Nicholas Gamso
- Partially captured Dan Ward on Moyra Davey’s “Index Cards”
- Slow Return By Derrais Carter
August
- ÜBERLEBENDE BÜCHER Robert Kehl über Annette Kelm im Museum Frieder Burda | Salon Berlin
- Slow Ruin by Nikita Gale
- AUSSERORDENTLICHE FREIHEITEN Moritz Scheper über Niklas Taleb in der Galerie Lucas Hirsch, Düsseldorf
- Afrofuturistisches Projektil von Sonja Eismann
- LOST AT SEA MATTHIAS NOGGLER ÜBER SILVINA OCAMPOS „THE PROMISE“
- EISBEIN UND HUNDESCHEISSE von Mania Godarzani-Bakhtiari und Esra Nagel
- FEMINISTISCHE REISE Christa Blümlinger über „Gli appunti di Anna Azzori/Uno specchio che viaggia nel tempo“ von Constanze Ruhm
- The Final Edit with Nadja Abt and Katharina Hausladen
July
- SITUATIVE VERHALTENS-„FORMEN“ Sabeth Buchmann und Ilse Lafer über Marion Baruch im Kunstmuseum Luzern
- The Virus Is Our Idea of Ourselves by Claire Fontaine
- ERINNERUNGEN FÜR DIE MÖGLICHKEIT EINER ZUKUNFT Ruth Sonderegger über John Akomfrah in der Wiener Secession
- DAS GESAMTKUNSTWERK IST EIN REBELLISCHER VOGEL! von Jutta Koether
- VON KRITISCHEN UND GEOPFERTEN ZONEN Marco Clausen über „Critical Zones. Horizonte einer neuen Erdpolitik“ im ZKM, Karlsruhe
- EIN MANN VOR EINEM BILD von Constanze Ruhm
- Aus Liebe zum Theater Fiona McGovern über siren eun young jungs „Deferral Theatre“ im Kunstverein für die Rheinlande und Westfalen, Düsseldorf
- Memories in a Swirl by Isabella Rjeille
- Scaling Hotness to Life by Maxi Wallenhorst
- Outpatient by Sofia Leiby
June
- Die TFRL-Funktion von Transformella malor ikeae
- The Allegorical Activist by Amanda Schmitt
- Anatomy of a Lynching by Robert F. Reid-Pharr
- On Our Streets, in Our Blocks, Down with Cops by Cornelia Herfurtner
- Back to the Future Javier Montes on Rosa Barba at Parra & Romero, Madrid
- Turn On, Tune In, Cop Out by Steven Warwick
- Staying with the Desert Nikolaus Perneczky on the Sudanese Film Group
- Curving the Flat, Distancing the Social: Side Effects without Remuneration by Sofia Bempeza
May
- DISCOMFORT READING Alice Blackhurst on Hervé Guibert’s short prose
- The Stars at Noon by Kim Gordon
- Mathematik, Schwarzer Nihilismus und Afropessimismus Michaela Wünsch über Kameelah Janan Rasheed in der Galerie Nome, Berlin
- Home Alone by John Miller
- Ein Brief an den Ermittler Rainer Bellenbaum über Emily Jacirs „Letter to a Friend“
- GENERATING VALUE IN THE PANDEMIC by Isabelle Graw
- IN DEN RUINEN DES SPÄTEN KAPITALISMUS Niklas Maak über „Disappearing Berlin“
- A Structure: When the Same Things Keep Coming Up by Ramaya Tegegne
April
- Für ein bedingungsloses Grundeinkommen aus Künstler*innenperspektive von Nadja Abt
- DAS RUMPELDING Matthias Dell über Uwe Tellkamps „Das Atelier“
- Horny on Main Street: A Recipe by Christina Catherine Martinez
- Kinematografisch eingehegte Erreger von Lukas Foerster
- Everything will be taken away von Annette Weisser
- Skandal und Filmstoff Elena Meilicke über Virginie Despentes’ offenen Brief anlässlich der Verleihung des César an Roman Polanski
- An Ear at the Edge of a Chasm by Peter Brock
- À LA RECHERCHE DES MODES PERDUES Malte Fabian Rauch über „Benjamin on Fashion“ von Philipp Ekardt
- Im virtuellen Kollektiv gesprochen von Sabeth Buchmann
March
- Hiding in Plain Sight Rachal Bradley on Merlin Carpenter at Simon Lee, London
- Fragilität und Nützlichkeit von Tom Holert
- Wie tanzt sich konzeptueller Sound? Stefan Römer über das aktuelle Interesse an „Conceptronica“ nach einem Essay von Simon Reynolds
- Muttersprachen Michaela Melián über Hélène Cixous’ „Meine Homère ist tot …“
- Heterotopien des Unbehagens Paula-Irene Villa Braslavsky über Judith Butlers Vortrag am 31. Januar 2020 an der TU Berlin
February
- From the Ground Up Sonja Lau on “Tirana Patience” at the National Gallery of Arts, Tirana, Albania
- Pedagogical Moments and Their Models Pujan Karambeigi on Christopher Williams at C/O Berlin
- 30 Jahre Gender Trouble. Sabine Harks einleitende Worte zum Jubiläumsvortrag von Judith Butler am 31.1.2020 an der TU Berlin
- Isabelle Graw on Violaine Huisman’s “Die Entflohene” (“Fugitive parce que reine,” 2018/2019 Ger.)
- Beyond the Margin Scott Roben on Anna Bella Geiger at MASP, São Paulo
January
- DIE WEISSE UNSCHULD UND DER INSTITUTIONALISIERTE RASSISMUS Gürsoy Doğtaş über „Friendly Confrontations“ in den Kammerspielen, München
- Kontinuitäten des Antisemitismus ein Bericht aus dem Grünen Salon der Volksbühne Berlin von Aram Lintzel
- Gezwungenermaßen „cool“ Hans-Jürgen Hafner über Michael Franz in der Kienzle Art Foundation, Berlin
2019
December
November
October
- After the Orgy Steven Warwick on "GRM: Brainfuck" by Sibylle Berg.
- Handlungsmöglichkeiten Christina Irrgang über Gideon Rubin in der Galerie Karsten Greve, Köln
- Animated Gifts in the Exchange System Reflections on Jack Whitten’s Painting, on the Occasion of the Exhibition “Jack Whitten: Jack’s Jacks” at Hamburger Bahnhof, Berlin
- The Pleasure of Working Through A Conversation between Isabelle Graw and Samo Tomšič
- Scarlata: The Paintress of Modern Life Ana Vogelfang on Valentina Liernur at Ruth Benzacar, Buenos Aires
- Art Without a Shadow Sven Lütticken on Walid Raad at the Stedelijk Museum Amsterdam
September
- Bending Gravity Melanie Ohnemus über Nora Schultz in der Secession in Wien
- CURRYING F[L]AVOR: HAVE MENU, WILL TRAVEL Julia Bernard on Rirkrit Tiravanija at the Hirshhorn Museum and Sculpture Garden, Washington, DC
- Die Ich-Funktion von Isabel Mehl
- Wer hat Angst vor Technofeminismus? Patricia Grzonka über „Hysterical Mining“ in der Kunsthalle Wien
August
July
- Misuse of Military Equipment Jakob Schillinger on “New Order: Art and Technology in the Twenty-First Century” at the Museum of Modern Art, New York
- Vollkommen isoliert, an die Gesellschaft gebunden. Überlegungen zu Meeresmotiven bei Philippe Thomas von Hanna Magauer
- Vojin Saša Vukadinović in conversation with Karol Radziszewski, founder of the Queer Archives Institute
- For Okwui Enwezor by Renée Green Looking Back on a Contemporary in the Global Mix
June
May
- Kunst in der vierten und mit doppelter Potenz Dorothea Zwirner über Jonathan Monk im KINDL Zentrum und in der Galerie Meyer Riegger, Berlin
- A Series of Reflections on the Passing of Okwui Enwezor (1963-2019) Introduced by Isabelle Graw
- For Okwui Enwezor by Ulrich Wilmes
- For Okwui Enwezor by UTE META BAUER
- For Okwui Enwezor by Markus Müller
April
March
- Gleitmittel: Ost-Gleitmittel Ein Statement von Suse Weber
- Leergut Georg Imdahl über Claudia Kugler in der Galerie sima, Nürnberg
- Im Sprachgewimmel Nadja Abt über Slavs and Tatars in der Galerie für zeitgenössische Kunst "Ў", Minsk
- A Value-Theoretical Banksy by Isabelle Graw
- As if there were no ifs Annika Haas über das CTM Festival 2019 in Berlin
- In Memoriam: Karl Lagerfeld (1933-2019) an interview with Jutta Koether
February
January
- Jonas Mekas (1922-2019) An Obituary by Nicolás Guagnini
- Affectional Leaps Karolin Meunier über die Performance "Joie noire" von Jimmy Robert in den KW Institute for Contemporary Art, Berlin
- "Vor emanzipativen Utopien steht ein Schild: Eintritt für Tiere verboten" Ute Kalender und Aljoscha Weskott im Gespräch mit Fahim Amir über sein Buch "Schwein und Zeit"
- Four Women Colin Lang on Steve McQueen’s "Widows"
2018
December
November
October
August
July
May
April
March
- Peter Gorsen: Ethiker des Unsittlichen (1933 – 2017). Ein Nachruf von Manuela Ammer und Kerstin Stakemeier
- Witching Hour Colin Lang on Happy Unbirthday at Galerie Eigenheim, Berlin
- Séduction à la francaise Isabelle Graw and Colin Lang in conversation with Joan Scott
- Juliane Rebentisch und Sabine Grimm über Feministische Theorie und sexuelle Politik Befreiungsnormen
February
2017
December
- Peter Bürger (1936-2017). Ein Nachruf von Regine Prange
- We Are the Revolution Isabelle Graw talks with Sarah Waterfeld (“Staub zu Glitzer”) and Anna-Sophie Friedmann (“B61-12”) about the Volksbühne occupation
- Niklas Lichti über Maggie Nelsons „Die Argonauten" Der endlose Sommer sich verändernder Körper
November
September
July
May
March
January
October
September
2016
November
October
September
April
January
2015
September
March
2014
October
September
April
March
2013
October
2012
November
March
2011
October
July
- Gerhard Richter auf der Leinwand, Hubertus Butin zum Kinofilm „Gerhard Richter Painting“ von Corinna Belz
- Bis zur nächsten Runde, Mirjam Thomann über Michael Dreyer bei Aanant & Zoo, Berlin
- Horror vacui, David Reisman on James Siena at Pace Gallery, New York
- Aufrollen der Spirale, Barbara Kapusta über Isa Rosenberger im Grazer Kunstverein, Graz
June
April
March
- „Ruhe und Kraft" Eric Aichinger über Peter Piller in der Galerie Barbara Wien/Wilma Lukatsch, Berlin
- „How-To Paint Project“ Michael Sanchez on Ull Hohn at Algus Greenspon, New York
- JENSEITS DER MEDIEN. Holger Schulze zum Stand der Medienkunst anhand der Transmediale und des Clubtransmediale 2011, Berlin
- „Do Things Dream of Geometric Sheep?" Bruno Macaes on Absalon at KW Institute for Contemporary Art, Berlin
February
January
- "The Dream of the Realists" Isabelle Graw on “Courbet. A Dream of Modern Art” at Kunsthalle Schirn, Frankfurt/Main.
- "Malerei als schmutziges Geschäft" Christiane Rekade über Julia Schmidt bei Meyer Riegger, Berlin
- "Einer für alle?" Hans-Jürgen Hafner über „Poul Gernes. Retrospektive“ in den Deichtorhallen, Hamburg
- "Polly wants a punctuation mark." Diana Baldon on Rivane Neuenschwander’s exhibition "At a Certain Distance" at Malmö Konsthall
- „Ich bin argwöhnisch gegenüber jeder staatstragenden Metaphorik“, Michaela Melián im Gespräch mit Kerstin Stakemeier über Memory Loops, ihr virtuelles Denkmal für die Opfer des Nationalsozialismus im Stadtraum München